نکات مهم در زمان خرید زمین صنعتی ارزان در اطراف تهران

زمانی که شما میخواهید فعالیتی را در حوزه صنایع مختلف شروع کنید، نیاز به مکانی برای کارتان دارید. بسیاری از صاحبان این گونه کسب و کارها ترجیح می دهند، خودشان برای خرید زمین صنعتی اقدام کرده و کارگاه یا کارخانه مورد نظرشان را تأسیس کنند.‌ اما در زمان خرید زمین صنعتی ارزان چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۹ نکته خرید زمین صنعتی ارزان آشنا کنیم.

نکات مهم در زمان خرید زمین صنعتی ارزان

  • متناسب با نیاز و کاربری زمین آن را خریداری کنید

هدف شما از خرید زمین صنعتی، راه اندازی یک کسب و کار است. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که کسب و کار شما در چه منطقه ای و با چه امکاناتی رشد بیشتری میکند.‌ به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی کارگاه مبل سازی دارید و میخواهید خودتان از ابتدا زمینی را خریده و کارگاهی را بسازید؛ باید زمین خود را در مناطق صنعتی مانند شهرک های صنعتی خریداری کنید. اصولاً کسب و کارهای صنعتی سر و صدا و آلودگی های زیادی دارند. به همین دلیل است که باید در منطقه ای غیر مسکونی ساخته شوند.

از طرفی حتما بررسی کنید که زمین مورد نظر مجوز ساخت چه چیزهایی را دارد. برخی از زمین ها به اسم کاربری صنعتی به شما فروخته می‌شود، در حالی که امکان گرفتن مجوز برای فعالیت صنعتی وجود ندارد. 

  • مسیرهای رفت و آمد و آسفالت شده را بررسی کنید

اصولاً بیشتر مناطق صنعتی مسیر رفت و آمد و آسفالت شده درستی ندارند. همین موضوع می تواند در طول زمان برای شما دردسر هایی را ایجاد کند. از طرفی شما برای ساخت زمین خود نیاز به تامین مصالح دارید؛ مسیر جاده ای تا زمین باید به نحوی باشد که ماشین های حمل بار به راحتی به زمین شما رفت و آمد کنند.

  1. آب، برق، گاز و تلفن آن منطقه را بررسی کنید

قطعا هر کسب و کاری به آب، برق، گاز و تلفن نیاز دارد. حتما این موارد را در زمان خرید زمین صنعتی در نظر داشته باشید. همچنین وضعیت آنتن دهی آن منطقه را نیز چک کنید. در هر صورت شما نیاز دارید که با بیرون در ارتباط باشید. عدم آنتن دهی اینترنت یا خط تلفن میتواند مانعی برای کارتان باشد.

  • استعلامات زمین را بررسی کنید

ممکن است زمین مورد نظرتان در طرح شهرداری باشد یا به دلایلی مشکل حقوقی داشته باشد. پیش از آنکه برای خرید آن اقدام کنید، تمام این موارد را در نظر بگیرید. شما میتوانید خودتان برای گرفتن این استعلامات اقدام کنید یا از مشاور املاک کمک بگیرید.

اصولاً مشاورین املاک فعال در آن منطقه به صورت کامل بر منطقه اشراف داشته و راهنمایی درستی به شما خواهند کرد.

  • برای خرید زمین صنعتی وراثتی یا با چند صاحب، دقت بیشتری به خرج دهید

زمین های وراثتی یا آنها که چند صاحب دارند، اصولاً دردسرهای زیادی برای شما خواهند داشت. به همین دلیل در زمان خرید این نوع زمین ها، حضور تمامی وراث و صاحبین زمین ضروری است. به هیچ عنوان بدون حضور یکی از آنها هم قرارداد را امضا نکنید.

  1. اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده را حتما بررسی کنید

این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد که بر عهده شما نیست. اما شما میتوانید با مراجعه به یک مشاور املاک با تجربه و صادق در حوزه فروش زمین های صنعتی، از این بابت مطمئن شوید. آنها به دقت این موضوع را بررسی میکنند تا حقی ضایع نشود.

  • مجوز های ساخت زمین را بررسی کنید

گاهی شما قصد ساخت سوله را در زمین خود دارید؛ گاهی هم نیاز به ساخت یک ساختمان با چندین انبار. بنابراین حتما در نظر داشته باشید که زمین صنعتی مورد نظر شما، مجوز های لازم برای ساخت هر آنچه نیاز دارید را داشته باشد.

  • به هیچ عنوان خرید و فروش زمین را بدون حضور مشاور املاک انجام ندهید

نکته بسیار مهمی که برخی اوقات مردم آن را هزینه اضافی تلقی می کنند، مراجعه به مشاور املاک است.

مشاور املاک فردی است که تخصص و مهارت لازم را در زمینه امور ملک و مستغلات دارد و می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اگر مشاور املاک صادق باشد، در فرایند قرارداد بدون در نظر گرفتن سود خودش، به فکر سود طرفین قرارداد خواهد بود.

اما فراموش نکنید که هر مشاور املاکی توانایی کمک به شما را ندارد. خرید زمین صنعتی نیاز به تخصص و تجربه دارد که برخی از مشاورین املاک از عهده آن برمی آیند.

مشاور املاک شهرک صنعتی با سال ها سابقه در حوزه املاک صنعتی و مستغلات، میتواند بهترین مشاوره را به شما ارائه کند.

  1. کد رهگیری را بررسی کنید

کد رهگیری که بر اساس کد پستی ده رقمی به هر ملک داده میشود، از فروش آن ملک به چندین خریدار جلوگیری میکند‌‌. به همین دلیل حتما کد رهگیری ملک خریداری شده را از مشاور املاک بخواهید.‌ فراموش نکنید که گرفتن کد رهگیری هزینه اضافه ای نخواهد داشت و بنگاه موردنظر نباید در ازای آن هزینه ای را از شما بگیرد.

شما می توانید صحت کد رهگیری را از سامانه ثبت معاملات و املاک ایران پیگیری کنید.

بهترین منطقه برای خرید زمین صنعتی ارزان در تهران

فعالیت های صنعتی در تهران بیش از هر شهر دیگری رونق دارد. اطراف تهران شهرک های زیادی مختص همین فعالیت های صنعتی ساخته شده اند که شما می توانید برای خرید زمین به آنجا مراجعه کنید.

از جمله شهرک های مناسب برای فعالیت های صنعتی عبارت است از :

  • شهرک شنزار
  • شهرک خوارزمی
  • شهرک صنعتی پایتخت
  • شهرک ایوانکی
  • و…

این مناطق از بهترین منطقه ها برای خرید زمین صنعتی در تهران هستند. چرا که به صورت اختصاصی برای فعالیت های صنعتی در نظر گرفته شده اند. به همین دلیل به راحتی میتوانید کسب و کاری را در آنجا شروع کنید.

مشاور املاک شهرک صنعتی به صورت تخصصی در این مناطق فعالیت دارد و میتواند بهترین گزینه را با توجه به نیاز شما معرفی کند.

در پایان

در این محتوا سعی کردیم شما را با اصلی ترین نکات خرید زمین صنعتی ارزان آشنا کنیم.‌ در نظر گرفتن این نکات از هدر رفتن سرمایه و وقت شما جلوگیری خواهد کرد.

نوشتهٔ پیشین
نکات مهم در زمان خرید زمین صنعتی اطراف تهران
نوشتهٔ بعدی
خرید خانه روستایی اطراف تهران | خانه روستایی ارزان اطراف تهران

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست